zondag 6 april 2008

Eagles

Nou, dan maar even bloggen he.
Er zijn niet zoveel bloglezers meer, dus ik dacht; laat ik maar even een kleine pauze nemen ;)

Ik weet eigenlijk niet zo heel veel meer van de dinsdag en woensdag, ik haal ze door mekaar.
In ieder geval was het op school saai en heb ik op een van de twee dagen met Janneke afgesproken.

Donderdag:
Ik had projectdagen op school. Dus moest het eerste uur aanwezig zijn. Het eerste half uur moesten we plannen, maar toen maakte ik gewoon alvast wat opdrachten van economie.
Deze dag was best relaxed. Ik had dan wel geen pauzes gepakt maar ging gewoon een keertje ff naar buiten om een sigaret te roken ofzo. Echter, na school begon het jagen.
Ik werd opgehaald door Thomas, met de scooter. Bij de stalling 'was er geen plaats' echt onzin maar het doet er niet toe. Scooter geparkeerd en kaartje gekocht.
In de eerste trein hadden we genoeg plaats en zat aan het tafeltje aan de andere kant van ons een man met lang haar op zijn laptop te werken. Toen de conducteur langskwam zei deze ook echt "Goedendag mevrouw!" tegen hem. Ik moest best wel hard lachen maar wist me in te houden. Toen we in Eindhoven uitstapten moest ik dit natuurlijk tegen Thomas vertellen :')
In de trein van Eindhoven naar Rotterdam (onze eindbestemming --> Eagles in Ahoy), was het redelijk vol en deelden we de coupé met twee Polen, zij spraken amper tot geen Nederlands en ze moesten iets weten over hun eindbestemming Breda en iets over kaartjes. Gelukkig spraken ze Thomas aan, want ik snapte er niks van.
Na station Breda zaten we dus alleen daar, tot er een chick bij kwam zitten.
Als deze een blog zou hebben zou er hebben gestaan: "Ik zat met twee gekke Limburgers in de coupé die foute muziek, waarschijnlijk ZZ Top, aan het luisteren waren."
Anyways, in Rotterdam ging alles snel. Te snel.
Als dorpeling ben je deze drukte echt niet gewend, iedereen loopt maar door elkaar heen en rent en jij staat er alleen tussen. We wisten niet welke bus we moesten hebben enzo dus besloten we naar de VVV te gaan. Hier gaven ze aan dat we met de metro moesten... voor ons was dit de eerste keer dat we in Nederland met de metro gingen. Dit ging dus eerst heel moeilijk, omdat we maar dorpelingen zijn. Nadat we hadden ontdekt hoe het systeem werkte, stonden we bij de uitgangen van de metro, ook hier wisten we weer van niets en begonnen de security gastjes ons in het Engels toe te spreken :') Na 2 minuutjes lopen kwamen we mutti en Ernst tegen en gingen we eten.

Na het eten stonden we in de Ahoy. Echt huge die zaal, maar gelukkig stonden er nog niet zo veel mensen dus wij hop, naar voren. Na een half uurtje begon het echt warm te worden. Steeds warmer leek het voor mij en steeds meer mensen op een. Toen op een gegeven moment moest ik echt even gaan leunen tegen Thomas aan, want ik werd best wel slap. Ook werd mijn zicht steeds minder tot ik op een gegeven moment niets meer zag en ik ook niets meer hoorde.
Dat was echt het engste wat ik ooit had meegemaakt, ik dacht echt, "Ik ga sterven bij een Eagles concert en ik heb ze nog niet eens kunnen zien," het was echt te kut, dus ik liep maar eens naar mijn moeder toe voor raad. Echter toen ik mijn mond open deed om iets te zeggen begon mijn maag tegen te stribbelen en kwam er iets naar boven. Ik kreeg een bekertje toegereikt en kotste daar mijn vers opgegeten saté met friet eruit (en een vegetarische schotel wat denk ik de boosdoener was ;p ). Anyways, na het kotsen in het bekertje kreeg ik weer wat zicht erbij. Ik rende naar de wc, waar de mensen mij niet door wilden laten gaan in de rij. Toen ik echter duidelijk maakte (in half limburgs-nederlands) dat ik alleen bij de kraan wilde zijn, lieten ze me door. Gelukkig gebeurde dit allemaal nog vóór het concert.
Na een kwartiertje stond ik weer blij terug op mijn plaats, met goede ogen en goed gehoor.
Ik was blij dat dat achter de rug was.
Toen begon net iets na 20.00 uur het concert. Wát een show!
Echt geweldig hoe die opaatjes nog kunnen optreden :')
Rond 23.00 was het afgelopen. De mensenmassa drong zich naar voren. Allemaal als een trechter naar buiten. Nadat we even gewacht hadden, liepen we ook deze kant uit. Thomas pikte zijn jas op en wij konden naar buiten. Toen Thomas weer terug liep om een flyer te halen (die ook overal op de grond lagen :') ). Toen we bij de auto waren, moesten we eerst een half uur wachten tot we eindelijk de weg op konden omdat alles stop stond.
In de auto had ik wat geslapen, thuis rond 03.00 uur viel ik dan ook als een blok in slaap :)

Vrijdag:
Ik moest gewoon het eerste uur op.
Mijn moeder bracht me naar school met de auto en de fiets in de kofferbak, dit vond ik echt lief, want ik dacht dat ik moest fietsen. Anyways, op school grotendeels mijn opdrachten afgemaakt en het laatste uur grotendeels geskipt om met Janneke mee te fietsen.
Toen ik bij Janneke aankwam, werd ik uitgenodigd om nog ff wat te drinken. Dit drinken liep uit tot 's avonds 23.00 uur geloof ik :') Ik mocht namelijk weer blijven eten en toen we rond 21.30 uur nog een film opzaten, mocht ik em nog afkijken ook nog ^^ Thuis gekomen bleef ik nog achter de laptop hangen en toen naar bed :')

Zaterdag:
De wekker stond op 12.00 uur. Ik had nog wat dingen te doen.
Sowieso nog even mijn kamer opruimen, wat lekkers kopen, bloemetje kopen, playstation naar boven brengen, cadeautje inpakken enz.
Janneke zou komen deze dag dus ik ging zo lang even spongebob kijken, waar Thomas gek van werd. Zijn vreugde was ook groot toen Janneke rond 16.00 uur aankwam en ik de tv uitzette.
We gingen bij mij op de kamer chillen. Zij had wat films meegenomen en we wilden Saw 4 kijken. De playstation stribbelde tegen dus had ik ook nog eens de dvd speler meegenomen naar boven xD Toen onder het film kijken was ik de enigste die wat deed eten, omdat Janneke dat onsmakelijk vond onder Saw xD Ik lachte me steeds kapot als iemand verminkt werd :)
Anyways, ze mocht tot 21.30 - 22.00 uur blijven en we hadden 's avonds ook nog friet gegeten. Al met al een hele leuke dag :)

Zondag:
Ik was best vroeg op, maar had nog even een dvd'tje van Toto opgezet voor ik opstond. De rest van de dag was eigenlijk; tv kijken, chatten, gamen, gitaar spelen en eten ;)

Dat was dat :)

Später!

3 opmerkingen:

Thomas zei

Spongebob kieke tiejens het hoeswerk maake is neet sjibby :p Eagles woore sjiek <3

Vince zei

fijn, ineens zo'n dikke update (Y) wel jammer dat er vooraf niks afgaat :p

Wieleke zei

ey... doe es updaten :o :p
DUBBELE PUNT DEE