maandag 25 juni 2007

graspop 2007

Hier komt een recensie van Graspop 2007

Vrijdag met spoed naar school gefietst om daar mijn o zo goede punten van de proefwerkweek op te halen. Die waren slecht, wat ik niet had verwacht, maar care, dan maar een jaartje over.
Toen al een paar foto's gemaakt met mijn wegwerp camera die ik net een kwartier geleden had gekocht (mijn on-onderdrukbare behoefte om 'spontane' foto's van mensen te maken had weer eens gewonnen). Nadat Mayke en ik de punten hadden opgehaald waren we naar haar thuis gefietst waar we al snel werden opgepikt door een te vol geladen auto met Stan en Mirjam.
Toen we eenmaal alles in de auto hadden geladen, reden we op de velgen van de auto weg naar België terug naar 'the paradise city' (het liedje wat ik dus in mn hoofd had en wat ik zeer toepasselijk vond).

Eenmaal aangekomen, moesten we eerst al onze bagage nog een kilometer of twee op naar de camping dragen, het was een genoegen te zien dat zoiets al onze bagage draag-beugels hadden.
We hadden dus op een mooi geïmproviseerde manier alles meegekregen inclusief een hernia.
Op de camping zouden we, als alles goed was gegaan, Thomas, Vince, Sebas en Eva meeten die onze tenten al opgezet zouden moeten hebben, maar iedereen had vertraging opgelopen dus het kwam er op neer dat ik nog met geluk een mooie plaats voor ons had gevonden en dat we de tenten zelf opgezet hebben, waardoor we jammer genoeg Sabaton hebben gemist. Kut voor Vince, Sebas en Thomas, die zich er erg op verheugd hadden.

Uiteindelijk kwamen we dan op onze heilige plaats aan: het festivalpark!
De mooie basklanken van heavy en trash metal kwamen me al tegenmoet en ik was natuurlijk helemaal happy! Het rook er weer precies zoals het vorig jaar, jammer was alleen dat het weer niet echt meezat.

Na wat bandjes te hebben gezien, kwam dan uiteindelijk ook de band waar ik me op verheugd had voor de vrijdag: Aerosmith, ondanks wat vertraging hebben we het toch nog gehaald om een mooi plaatsje vrij vooraan te hebben bemachtigt. Aerosmith kickte ass! Ze deden alleen veel solo's in 'normale' liedjes, wat het allemaal een beetje langdradig maakte, maar het bleef vet!
's Avonds natuurlijk de traditionele Hollanders die een hoop lawaai om niets moeten maken ("BOEREN!"). Maar care, best lekker geslapen nog.

Zaterdag wakker geworden met het traditionele pilsje op de morgen, met ontbijtkoek dit keer!
De zaterdag was écht briljant, veel bands die ik wilde zien gezien, ik wilde eigenlijk ook heel even stiekem kijken bij Stone Sour (ook al zijn ze watjes :p) maar dat was niet gelukt omdat ik met Vince mee was gegaan om te pinnen. De rest van de dag had ik pijn in mijn armen en voeten van de mosh bij Lamb of God, wat mij lekker wakker schudde 's morgens vroeg! Iron Maiden was vet, alleen niet vooraan gestaan en bij Dimmu Borgir heb ik me duizelig geheadbanged.
Leuk feitje: Bij KoRn speelde 5 leden van Slipknot mee, wat ik dus erg vet vond!

Zondag waren ook vette bands of course, maar het vetste was nog wel vrij vooraan staan bij Ozzy! Wat was dat een vette show! Die vent heeft echt enorm veel energie on stage!
Dus de longen uit het lijf geschreeuwd en op het laatste Paranoid, wat echt totaal machtig was.

Vandaag hadden we de tenten ontruimd en alles ingepakt, om dan om 11 uur al bij de parkeerplaatsen te zijn. Alles verliep vrijwel soepel en we waren vroeg thuis.
Een boterham met kaas heeft nog nooit zo goed gesmaakt! En het feit dat je hier niet eerst een uur hoeft te wachten voordat je eindelijk een wc onder kan schijten, geeft echt voldoening.

Dit was het laatste... om het maar niet al te lang te maken (wat mij overigens mislukt is, excuses daarvoor :p).

Conclusie: Graspop 2007 is zeker geslaagd en volgend jaar ga ik weer.
Only 365 days to go ;)

Später!
Voor foto's zie: www.wtfok.nl/graspop :D

Geen opmerkingen: