donderdag 24 januari 2008

Zucht

De laatste tijd heb ik enorm veel inspiratie voor mijn filosofie waar ik al een tijdje mee bezig ben.
Ik denk zelf dat het komt door een soort van mindfuck. Ik denk dat elk mens deze heeft om de zoveel tijd. Ik wil één typisch stukje uit mijn filosofie even hier neerzetten omdat dit iets is waar ik me de laatste tijd gruwelijk op erger. Aanvullingen, comments en hatemail mag je natuurlijk geven :) Komt ie:

Kudde;
De mens is een regelrechte kuddedier. Je hoeft maar in een openbare plaats lang naar één punt te staren of te wijzen en iedereen kijkt mee. Het ergste wat ik nog vind is het volgens van de mens. Elk zogenaamd ‘individu’ beweert zo zelfstandig te zijn, maar ze volgen wel iedereen wat er ook maar een beetje sterker uitziet dan henzelf.
Een mens kan volgens mij niet goed functioneren zolang er geen leider is. Deze mensen maken deel uit van de kudde. In tijden van leed en chaos, is deze kudde zeer gemakkelijk te leiden, met wat charisma en een goed overkomen, kun je deze zogenaamde individuen heel gemakkelijk begeleiden/beheersen.

Een leider is naar mijn mening een sterk persoon, met wat verstand. Iemand wat het volgen van de mens, het kudde gevoel, misselijk is. Elke keer als deze leider een groep mensen om iets heen ziet staan, krijgt deze een misselijk gevoel, het gevoel om deze mensen te leiden. Misschien is het een drang van macht, wat misschien beweert wordt. Ik denk dat het ergens een verantwoordelijkheidsgevoel is.

Alhoewel ik sterk tegen verantwoordelijkheid ben tegenover onbekende mensen, vind ik het verantwoordelijkheidsgevoel om een kudde te leiden anders. Hier gaat het over de juiste beslissingen maken om een kudde draaiende te houden. Verder moet de leider geen geloof hebben maar een onpartijdige mening. Een beetje ‘down to earth’. Leiders die de kudde moeten leiden maar zichzelf laten leiden door een fictioneel karakter met zogenaamde eeuwenoude regels, is geen goed begrip voor het leiderbeginsel.

Er zullen wat typfoutjes instaan, meestal typ ik wat snel of soms onder invloed van alcohol ;)

Om het bericht niet te druk te maken, komt in mijn volgende bericht mijn update ;)

Geen opmerkingen: